onsdag 18 november 2009

Noll laktos!

Borde vi egentligen "hängt på låset" ännu mer hos BVC??

"Jag kan fixa en läkartid till dig, men det är ändå det här som de kommer be dig att göra" var BVC-sköterskans respons på min oro, när jag i morse ringde och förklarade "läget" med bebisKonrads mage.

Alltså ingen idé att söka vård, eftersom läkaren ändå kommer tala om för mig att vi ska utesluta all laktos och sedan invänta ett resultat.

Ett eventuellt resultat.


Utesluta A L L laktos!

Nyinköpt välling, smör, sojamjölk, margarin och till och med laktosfri grädde (snart treåringens födelsedag imorgon).

Och nu då?

I vad finns det mjölk?

Vad kan han äta?

Ställer mig och lagar fiskbullar, i laktosfri sås.

Och så slår det mig:

"F A N I H E L V E T E!!!" Det är ju mjölk i fiskbullarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar