onsdag 18 november 2009

Praktstånd

"M A M M A!" Snart treåringen ropar på mig, när jag står och lagar mat.

Jag kommer in i vardagsrummet och där sitter han i soffan och kollar på Blixten McQueen.

Orsaken till att han, akut, krävde min uppmärksamhet:

Han har ett riktigt jäkla praktstånd.

Han sitter med ett hårt grepp om snoppen.

Ollonet har antagit en mindre hälsosam färg.

(Jävlar! Kan han gör så med den nu?)

"Men Melker!! Du kan inte sitta och pilla på snoppen så, den får ju ont" säger jag till snart treåringen och pillar bort hans fingrar.

(Vad ska man egentligen säga?)

"Du kan inte hålla så hårt"

"Stänga snoppen!" säger snart treåringen och lämnar den ifred.

"Ja precis! Du får vara försiktig med den"

"Den stoor!"

"Ja ha ha ha!"

"Stor och blå!"

"Ha ha ha! Ja den var blå..."

(Åh hjälp mig någon!!)

1 kommentar:

  1. Oj,då, det verkar vara mycket lättare med döttrar!!!!!!

    SvaraRadera