fredag 9 april 2010

Tre vilda flickor

Undertiden som jag sitter i det där väntrummet och försöker koncentrera mig på min äldste son, som börjat leka vid sidan av de tre vilda flickorna, så fastnar min blick på en utav flickorna. Hon härjar och springer ner för rutschkanan och håller vid ett tillfälle på att rusa rätt in i mig. Hon har en kort jeanskjol på sig och lilablommiga strumpbyxor under den.

Hon lär sig av sitt misstag och sätter sig ner nästa gång hon ska åka kanan. Då ser jag att hon har två stora hål i strumpbyxorna. Ett på var sida av insidan av låren. Så stora att de omöjligt kan ha gått sönder lite hastig och lustigt precis nyligen.

Men va fan! Tänker jag. Inte kan väl hennes mamma låta henne gå omkring i så trasiga kläder heller? Varför gör hennes mamma så? Tänk om de stöter på någon äcklig gubbe (ja eller tant).

Jag fortsätter att iaktta systrarna i smyg. De ser faktiskt väldigt ovårdade ut allihop. Deras långa lockiga hår är oborstat. Over all är deras uppsyn sliten och jag börjar plötsligt tycka synd om dem. Jag hoppas så innerligt att de har det bra där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar