onsdag 12 januari 2011

Ett stort

TACK till Dita!

Som länkat en hel mängd med sidor om allergier och allergimat.

Du har besparat mig massor av tid framför datorn.

Och även tack till Sebastian som tipsade mig om dessa:



Rispuffar för att ersätta flingorna.
En liter socker på för att höja upp smakerna kanske?
Eeeh!

Och så ett jätte tack till Anneli som tipsade mig om dessa:


Med ingredienserna:

Cornflakes (majs, socker och salt).

Boveteflinga (majsmjöl, bovete, sockerbetfiber, majsmalt och salt),

flerkornsflinga (ris, majskli, socker, inulin, fruktos och salt).


Jag har lusläst allergipapprena här hemma och det verkar ju stämma.

Nu ska vi bara ta reda på vart vi kan köpa dem.


Jag blir så glad över att ni läser och att ni kommer med tips.

Tack alla ni!

3 kommentarer:

  1. Jag kan kolla på ICA Kvantum vad de har på hyllorna.

    SvaraRadera
  2. jajaja, Jag påstod inte att risflingorna skulle vara goda!
    Socker..Jo det lär behövas, Men bättre än Corn Flakes iaf
    som han inte tål :-)

    SvaraRadera
  3. Jo risflingorna ÄR goda, är uppvuxen med sådana :) iofs med mjölk till, men det finns väl någon form av ersättning för mjölk?

    D var så lite så, tycker själv det är ganska intressant att leta och läsa. Min brorsdotter har gluten intolerans och det är pyssel med det också...:/

    SvaraRadera