onsdag 12 januari 2011

Roligt

Att vi i dag upptäckte att vi gett Doden flingor, trots att han inte tål det.

!
!
!

Varför?

Jag blir så förbannad på mig själv.

Och nu hör det till saken att jag läst på Corn Flakespaketet säkert trettio gånger.

FÖRSTA GÅNGEN:

"Nej fan! Det här tål han inte. Skit också!"

ANDRA GÅNGEN:

Dalle: "Jo men det är väl klart att han kan äta flingor. Det innehåller ju bara majs."

Jag: "Ja men då får du läsa på förpackningen och försäkra dig om det."

Dalle: "Jo men det är lugnt! Det står inget speciellt här."

Jag: "Va! Är du säker?"

Dalle: "Ja!"

Jag: "Jag får kolla!" och går och tittar på förpackningen. "Nä det var rätt! Fan va konstigt! Jag trodde helt säkert att han inte fick äta det."

Så han får äta, äta, äta, äta...

Och vid flera tillfällen läser jag på ingrediensförteckningen, eftersom jag var så säker på att han inte fick äta flingor.

Och varje gång jag läser, så inser jag att Nä! Det finns inget i dem han inte tål.

*

Men så idag läser jag på paketet igen.

OCH flingorna innehåller korn och maltextrakt.

Jag: "Men Dalle! Det här får han inte äta!!!"

Dalle: "Men joo då!"

Jag: "Nej! Korn och malt, kommer du väl ihåg?!"

Jag går genast bort till lådan där vi förvarar alla allergipapprena och läser.

Jag: "Hör här! Han får inte äta flingor gjorda på råg, havre, vete och korn. Och, och hör här!! Han får inte äta maltextrakt. Gud i himmel!"

Dalle: "Fan också! Men varför innehåller det majsextrakt då?"

*

Senare googlar vi. Det måste finnas flingor, bara gjorda av majs.

Men det finns det inte!

Det är helt jäkla otroligt!

Varför ska det finnas så mycket tillsatser i allt???

1 kommentar:

  1. Hej

    Dessa kan han nog äta:
    http://www.axa.se/sv/produkter/Flingor--Musli1/?pid=663

    Nu vet jag ju inte hur goda dom är, men dom är listade under flingor iaf.

    SvaraRadera