tisdag 3 maj 2011

Vad blir det för mat?

Ja men visst är han fantastisk min man som lagar mat åt oss innan han åker till jobbet.

Men när jag kommer hem och lyfter på kastrullocket och ser att han tillagat denna soppa så dör jag inombords, svär högt och äter smörgås istället.

Jag kan inte riktigt förklara vad det är för fel på den. Men de där kokta morötterna... jag fixar dem inte.

Och dem ihop med den kokta potatisen och de överkokta makaronerna. Huuuuh!!!

(Sorry älskling men du lagar alltid god mat annars.)

Men barnen älskar soppan och jag vet att det är därför du gör den.

4 kommentarer:

  1. ....och han säger att Jamie Olivers mat ser grå och oätlig ut!

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag oxå skulle säga Sebastian, men du hann före..

    SvaraRadera
  3. det är fel på kameran!!!

    SvaraRadera
  4. testa broccoligratäng med frusna hackade fiskpinnar i, så e väl den soppan me på Fiskekrogens meny snart!
    kommer den inte me så kan ja bara säga till dalle att man inte alltid lyckas med "freebasing" inom matlagningen, det har min kära make fått testa på ett par ggr... limedödad fisk eller karamelliserad karre är oxå andra goa recept;))

    Fru S

    SvaraRadera