lördag 27 augusti 2011

FORTSÄTTNINGEN PÅ SPRINGSKORNA:

Okej nu ska jag berätta om gårdagen!

Jag och Dalle åkte för att byta äldsta sonens skor.

Minns ni att vi irrade omkring i butiken och letade efter storlek 28?

Och att Dalle frågat kassörskan vilken skostorlek en gosse har om han har cirka 18cm stora fötter?

Och att Dalle hade frågat kassörskan om de inte hade en mätsticka som man stoppar ner i skorna? Och att de inte hade haft en sådan.


I alla fall! Nu skulle vi byta skorna.

Så jag frågade kassörskan:

"Har ni en sån där mätsticka som man stoppar ner i skorna?"

"Jajemänsan!" svarade kassörskan glatt och räckte över en.

Jaha, jaha!!! Dalle hur förklarar du det här då??

Dalle: "Va?! Jag visste väl inte att det var en sån du menade."

Amäh va fan!

Nu ska det här göras rätt!

18cm... Vilken sko är 18cm plus 1,5cm* invändigt?

Jag letar och letar...


Vet ni vilken skostorlek han har våran äldsta son?

31

Han har alltså storlek 31 i skor.

Inte undra på att storlek 28 var waaay för litet.

Och inte undra på att alla hans strumpor är waaay för små.


Gud i himmel!!!




* Ni vet väl att man ska plussa på 1,5cm på barnskorna! Så att de har lite att växa i.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar