måndag 10 oktober 2011

MONSTERSPINDELN!

Jag ligger i soffan och tittar på tv när jag ser något svart smita över golvet.

Det är den här:


Källarspindeln, eller någon annan groteskt spindel som vågat sig upp ifrån källaren.

Jag grabbar tag i en utav äldsta sonens racerbilsteckningar som ligger nära till hands och kastar mig efter monstret.

Nu ska spindeln döden dö och eldas upp i kaminen.

Men jag missar och spindeln försvinner in under fotöljen.

Neeejeee!!!

Jag vrider och vänder på fotöljen, vågar inte lyfta ifall spindeln skulle få för sig att attackera mig, eller bara råka ramla över mig.

Men den är spårlöst försvunnen.

Undra om jag ska smyga in till Dalle som ligger och sover i sängen (på grund av migrän) och skrämma upp honom lite?

Ska jag... s k a j a g???

Hohoho Va roligt det skulle va!

Nej fy!

Tänk om monsterspindeln kommer krypandes över oss på natten när vi ligger och sover.

Det skola bliva vår död, that I promise you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar