fredag 23 december 2011

DAN FÖRE DAN...

Imorgon är det julafton.

Och här sitter jag i soffan med pyjamasen på.

Ångesten kramar hjärtat. Väntar på att klockan ska slå två och att Dalle ska komma hem. Väntar på att en uns av energi ska smyga sig på, så att jag kan sätta igång dagen för vi har mycket att göra.

Julgodis, julskinka, julmat...

Och vi som var ute i så god tid i år. För att slippa all stress...

Vad hände?

Jo vi var ute i så god tid att vi hann äta upp allt julgodis innan jul och julskinkan hann mögla... innan jul...

Lyckat!

Idag vill jag åstadkomma:

- Griljera julskinkan
- Göra farligt god rocky road
- Dränka mandelmassfigurerna i mörk choklad
- Göra janssons frestelse
- Ta fram allt ur frysen som ska tinas till morgondagens julmiddag
- Koka ägg
- Städa
- Tvätta ALL tvätt som ligger i tvättkorgen
- Färga håret
- Slå in ALLA julklappar
- Se en skiva med Vänner, minst
- Lyssna på julmusik
- Se något juligt på tv
- Vara sams med Dalle och barnen
- Och JÄVLAR lillpojkens bröd är helt slut och vi måste panikbaka igen

Och det kryper i kroppen, men jag har ingen ork... och jag har LOVAT Dalle att vänta med allt bestyr tills han kommer hem från jobbet... och väntan ger mig bröstsmärtor...

GOD JUL på mig, typ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar