torsdag 8 december 2011

EN SMÄRRE... TABBE

Idag lyxade jag till det och bjussade min familj på våffla med korv och mos.

Jag, som inte längre har förmågan att göra mer än en sak samtidigt, stod och värmde på gamla, icke allergivänliga våfflor, i våffeljärnet, med smörigt smör (margarin) på gaffeln och en stekpanna med korv i andra handen.

Helt plötsligt plockar jag upp den smöriga gaffeln och smetar runt den över korvarna.

"Nejnejnejnejnejnejnejnej..." mummlar jag för mig själv.

Vad gör jag egentligen?

Det där smöret ska INTE vara på de där korvarna. Lillpojken ska äta av de där korvarna.

Vad ska jag göra nu?

Jo jag tar en, nej många bitar hushållspapper och börjar torka av korv efter korv.

Bort med fettet, bort, bort, bort.

FANSFANOCKSÅ!!!

Min hjärna, min hjärna, min dysfunktionella hjärna.

OCH NU HÅLLER VI ALLA TUMMAR OCH TÅR FÖR ATT INTE ETT ENDASTE LITET SPÅR AV DET VANLIGA MARGARINET FANNS KVAR PÅ KORVARNA, FÖR DET INNEBÄR LILLEMANSKRÄKNING HELA NATTEN.

INTE EN ALLERGISK REAKTION IGEN!

SNÄLLA INTE!

2 kommentarer:

  1. Vad är det ni äter? Våffla med korv och bröd, que?

    SvaraRadera
  2. korv och mos menade jag...

    SvaraRadera