torsdag 8 december 2011

SPIRAL OCH MENSKOPPSDRAVEL

Nej, nej, nej för guds skull Lisa.

Spiralen var absolut inte så stor, som den jag hade i handen.

DET var bara förpackningen.

Så HÄR stor är en spiral:


Bild från google.se

Hade den varit SÅ DÄR stor så hade jag aldrig ens övervägt att placera den inuti mig.

Den var i och för sig stor nog, aaaotch!

Men NU känns det ingenting längre. Ett litet molande kanske, nån gång ibland...

Funkar fint so far med andra ord!

Förresten!

Barnmorskan ville att jag skulle sprida ryktet om menskoppen.

Hon tyckte att det var alldeles fantastiskt att få höra att jag använde en sådan.

Varför fick hon veta att du använder en menskopp? undrar ni.

Jo men hon förklarade för mig att tampong var helt uteslutet nu precis efter insättning av spiralen. Då fick ju jag fråga om detsamma gällde en menskopp?

Och det gjorde det. MEN! Hon tyckte att det här med menskopp var alldeles otroligt bra och hon ville att jag skulle övertala alla mina kvinnliga vänner att införskaffa en sådan.

Så gört för tusan!


Bild från google.se

2 kommentarer:

  1. Redan gjort. Kom över min fobi redan efter första användningen.

    SvaraRadera
  2. Ja men är den så liten?? Det var ju skillnad, men då är ju frågan varför förpackningen är så överdrivet stor. :)

    Överväger faktiskt menskoppen jag med :)
    Verkar behändigt. Slippa oroa sig för att man en dag ska ha glömt köpa bindor och tamponger och sitta där helt utan.

    SvaraRadera