måndag 30 januari 2012

MEN GUUUUUD!!!!

Samtal under kvällens promenad på isiga gator och under sparsam belysning.

JAG: "Jag har vart sugen på att skaffa en hund nu den senaste tiden. Men jag fattar ju att det är en bebis som jag vill ha. Jag menar, jag vill ju inte ha en hund som hårar och som man måste gå ut med i tid och otid. Det är ju en bebis jag vill ha. Och jag och Dalle har ju alltid sagt att vi ska vänta tills det att äldsta sonen börjar i första klass."

GRANNFRUN: "Jaha!! Så det blir nästa år då?!?"

JAG: "Neeej men nej!! Han ska ju börjar förskoleklassen först... ja... nu till hösten...
MEN HEEEERRREEEEGUUUUUD!!!!!!!! Han börjar ju första klass NÄSTA ÅR. Nej men det går ju inte, det går ju bara inte. Vi kan ju inte, inte redan nästa år. Det är vi absolut inte redo för. Vi har ju lovat varann att vi ska ha ett helt år utan krångel och besvär innan vi börjar med babymakingen. Jag menar ett helt år av bara Åh guuuuud va gött vi har det nu. Jag menar det finns ju ingen chans i världen att det skulle hinna inträffa tills nästa år. Nej vi får helt enkelt vänta tills lillpojken börjar först klass."

Men om vi väntar tills lillpojken börjar i första klass så är han sju år. Det betyder att stora pojken är nio år och DET betyder att när bebisen är sju år så är stora pojken sexton år... Hur kul är det på en skala? Vad får bebisens storebröder för kul av ett "litet" syskon då? När det är moppar och tjejer och ja till och med övningskörning och fester.

Fast sen slår det mig att jag är åtta år äldre än min lillasyster Ida och jag var världens stoltaste storasyster när hon kom. Jag brukade bära omkring henne som en kung, en drottning, en prinsessa. Ja tills jag blev så stor att jag började hålla mig hemifrån.

Det kanske inte är en omöjlighet ändå? Det kanske inte är fel att satsa på en sladdis när lillpojken börjar ettan? Då är jag 34 år och Dalle 36... Är vi för gamla då?

Det kanske är det här som är den nya planen? Vad säger du Dalle?

Och hur länge tycker ni att det ska vara mellan syskonen? När har det gått för lång tid? Och när ska man egentligen inse att nä tusan vi får allt nöja oss med de barnen vi har?!

2 kommentarer:

  1. Babylängtan går aldrig ur kroppen. Den finns där hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Jag har tre busar, 8, 6 och 3 år gamla snart. Tyckte det var en hyffsad fördelning. Men det finns ju både för och nackdelar med allt. :)
    Trotsåldrarna verkar flyta in i varandra. Är det inte den ena ungen så är det den andra, eller den tredje. Vissa kvällar är man helt slut.

    Min man har fem år till sin lillebror. Och det ska erkännas att dom inte har någon glädje av varandra. Känns som om dom inte känner varandra. Tyvärr så kan det ju verka bra i småbarnsåren med ett ordentligt mellanrum. Men det kan bita en i baken när dom blir vuxna. Okej, jag har förstått att du har en annan relation till din syster men lets face it. Det är skillnad på män och kvinnor. =)

    34 och 36 är ingen ålder. :) Ni kan ju tom skaffa två till. Så har dom äldra varandra och dom yngre varandra. Men ändå har dom varandra allihop.

    (ber om ursäkt för en lång och rörig kommentar... )

    SvaraRadera