söndag 12 februari 2012

ÅH EN LITEN VOVVE

Igår samlades vi allihop hemma hos mamma för att äta middag i hennes nya lägenhet.

Innan vi kom dit åkte jag och Dalle och fyndade på rean.

Nöjd och glad över mitt kap av ny vinterjacka för halva priset kliver jag in i mammas hall.

"Taaadaaa!!! Kolla in min nya jacka!!!"

Och då ser jag. Ingen bryr sig om mitt reafynd för, på golvet sitter en liten (nja ganska stor) valp vid namn Freja.

"Men what the!?!?!"

Det är min syster Susanna och hennes familj som fått tillökning i allra största hemlighet.

Och nu har mitt längt efter en egen liten hund tagit sig förbi alla rimliga gränser. Jag är redo att sälja mina egna barn för att få ha en liten valp i knät.

Pälsdjursallergi I don't fuckin care.

Ge mig en hund, nu!!!

Och Dalle, jag ser suget i hans blick också. Han vill, ooh som han vill.

Och ingen utav barnen reagerade på lilla Freja... finns det hopp?

"En Nakenhund kanske funkar?" tror Dalle.

Vad har ni för erfarenhet av husdjur och pälsdjursallergi??

Vad fungerar och vad fungerar inte?

1 kommentar:

  1. Hittade en lista som kanske kan vara till hjälp:

    http://vovve.net/Rastplatsen/display_message.asp?mid=3908377

    Lycka till!

    SvaraRadera