måndag 2 juli 2012

KÄRA MOSTER OPTIKERASSISTENT

"JOHANNA! Det är faktiskt garanti på sånt! Sadelarm heter den grejen, fabrikationsfel om den går av, går ej att laga (kanske lödas, men det blir oftast fult) dom skall byta till ny båge inom 2 år...
Moster optikerassistent."


Sadelarm säger du!! Hmm!! Undra om jag har garanti kvar på de där glasögonen? Hur länge har jag haft dem? Jag har haft de turkosa i ett år... innan dem hade jag de som nu gått sönder... Innan det hade jag de rosa som du överlämnade till mig på min bröllopsdag... Nä jag måste åka till optikern och fråga. Det bara måste jag. Tänk om jag har sådan tur...

 
Men annars, tänka sig!! Så kom jag på att jag ju faktiskt hade kvar just de rosa och att jag, när jag köpte de trasiga, fick chansen att byta glas i de gamla. Så nu sitter jag här med de rosa på näsan. De är så grymt snygga i färgen men så bedrövligt omoderna. Nu ska man ju ha STORA bågar. Dessa är ju tinytiny (precis så som de skulle vara då). Så då är alltså frågan: För hur många år sedan var det modernt med mindre bågar? Är det kanske någon i min familj som sitter på det exakta datumet för när jag köpte de mörka brillorna med röda sidor?? Det vore ju så himlans praktiskt om så var fallet.

Puss på dig moster!!! (Obs! Snart säljer GOS tränings/löpar-kläder. Jag hoppas att du blir vår vandrande reklampelare *blinkblink).

1 kommentar:

  1. Hej, väntar med spänning på att få se dom
    träningskäderna,,hur går det med ditt eget
    springeri??

    Kram, springmostern.

    SvaraRadera