onsdag 15 juli 2009

Praktisk uppfinning 2


En praktisk uppfinning, enligt mig, är de färggranna flip flop tofflorna som min kära mamma så godhjärtat inhandlade åt mig idag, eftersom mina gamla, bleka och totalt utslitna flip flops, som ni kan se, verkligen inte gick att använda längre.
Dessa nya fina tofflor har remmen mycket högre upp, än de gamla och tydligen omoderna tofflorna. Detta gör att man inte behöver knipa med tårna längre för att hålla tofflorna på plats. Hur revolutionerande som helst.
Hurra för det!
Vad som däremot är mystiskt är att tofflorna är lika stora. Detta trots att det skiljer upp emot tre storlekar. De gamla tofflorna är nämligen i storlek 36/37, de nya däremot är i storlek 38/39.
Kan någon förklara detta för mig? Görs verkligen storlekarna mindre nu förtiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar