söndag 16 augusti 2009

Farmor har glömt bort hur det var att ha två små barn

Jag och mamma har shoppar oss lyckligt igenom H&M, Lindex, Din Sko, Kappahl...
Utan barn och utan stress!
Jag är så tillfreds, att jag kan likna det vid julafton för barn.
Dalle och barnen är hos farmor och härjar omkring i deras sommarstuga. De plockar kantareller och ska steka dem i mycket smör.
Två och ett halvtåringen välter ut en blomkruka och hyvlar fönsterbrädor och bebisKonrad sitter farligt placerad i soffan.
Med halva kroppen hängandes utanför soffkanten, slänger Dalle stekspadar och kantareller all världens väg för att förhindra litet barnhuvud mot nystädat trägolv.
"Men FÖR HELVETE!!" gormar Dalle ilsket åt sin mamma. "Jag sa ju åt dig att hålla koll på Konrad!"
"Men oj oj oj! Ja jag har glömt bort hur det var att ha två små barn" suckar farmor uppgivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar