söndag 16 augusti 2009

Succé

Jag ligger och sover sött, långt bort ifrån tutteberoende bebisar och snarkande män.

Två och ett halvtåringen vaknar och är lite bekymmrad över att det är så mörkt ute.

Vi kommer överens om att solen ligger och sover under täcket och att allt är i sin ordning.

Men två och ett halvtåringen är svårsomnad och det dröjer nästan en och en halv timme innan han sluter ögonen och sover vidare.

Det är tyst ifrån bottenvåningen och jag går in och lägger mig på min madrass och sover vidare.

Klockan sex vaknar jag till och hör bebisKonrad skrika ifrån sovrummet där nere.

Dax för första amningen!

"Han har sovit fem timmar i sin egen säng!" säger Dalle stolt när jag kommer in till dem.

Succé!

Men någon flaska välling vill han inte ha.

Han tar emot ett välfyllt bröst och njuter i stora drag när han suger sig fast.

Vi somnar om och vaknar inte förrän klockan halv nio.

Kära son! Kommer du kunna stå emot mina bröst i natt om jag sover i sängen bredvid dig???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar