torsdag 2 december 2010

Denna eftermiddagen:

15.30 Ringer till dagis och säger att jag blir lite sen.

16.30 Åker ifrån jobbet och hemåt.

17.15 Kommer till barnens dagis.

17.40 Kommer hem med barnen.

17.42 Försöker få igång parabolmottagaren. Barnen ska sitta i soffan och se på tv medan jag värmer middagen (var det tänkt).

17.43 Försöker fortfarande få igång parabolmottagaren.

17.44 Börjar vända och vrida på parabolmottagaren. Va fan kan det vara för fel?

17.45 Upptäcker att barnen dragit ur en sladd på baksidan av mottagaren. Försöker sätta tillbaka den.

17. 50 Har fortfarande inte fått sladden på plats. Så jag ger upp och säger ilsket: "Det blir ingen tv, för ni har förstört den."

17.52 "Då skiter vi i att se på tv!" säger fyraåringen. "Ja det kan jag lova er att vi gör" säger jag.

17.53 Ställer mig vid spisen och ska värma lite mat.

17.54 Ber barnen att sluta springa runt och skrika i huset.

17.55 Ber barnen igen att sluta att springa, för helvete!

17.56 Säger åt äldsta sonen att om han inte slutar att springa efter sin lillebror så ska jag ringa till tomten och säga åt honom att inte komma hit med några julklappar.

17.57 Äldsta sonen springer inte längre efter sin lillebror. Han går!

18.10 Vi kan äntligen sätta oss och äta.

18.11 Yngsta sonen skjuter fram sin tallrik till mig. "Vill du inte ha? Är du mätt?" undrar jag. Men yngsta sonen VILL ha. Han vill bli matad.

18.20 Jag sitter som chockad med uppspärrade ögon och gapar. Jag har matat yngsta sonen och han har hungrigt ätit upp två tallrikar med mat. Och jag undrar: Vad är det här för knas? Han ville inte bli matad när han var så liten att han inte kunde hålla skeden själv. Men idag, snart två år gammal, då ska han bli matad. Finns det en liten en på dagis som blir matad tro?

18.40 Lagar parabolmottagaren och tvingar barnen att se på Bolibompa så att jag kan plocka bort efter maten.

19.20 Lägger barnen.

20.00 Ä N T L I G E N!!! Tystnad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar