torsdag 2 december 2010

Sponsrad av menskoppen.se



Tänk! Det hade jag inte kunnat tro att menskoppen skulle vara söt.
Som en liten gummitoppluva för någon med riktigt, riktigt litet huvud.

Som en liten bonus fick jag med en liten tygväska att lägga den i, dagarna mellan mens skulle jag tro.? Då jag ska gömma den högst upp i badrumsskåpet. Så långt bort ifrån yngsta sonens nyfikna fingrar. För att ha honom lekandes med min menskopp känns lite si sådär faktiskt.
Nu kan han ju däremot få ha de kvarvarande tampongerna för sig själv.

Jag hade lite tankar på att det skulle vara krångligt som tusan att sätta in den.
Men det var det inte. Man ska vika den på mitten så att den ser ut som ett "C" och så bara köra upp den. Väl inne sköter den all vecklautsig av sig själv.
För att kolla så att den sitter rätt ska man kunna snurra på den.
(Det följer med en utförlig bruksanvisning som i och för sig är på engelska).

En tanke som slår mig är att det skulle finnas bildbeskrivning. Ni vet liknande sådan som följer med tampongerna. Då man ser tampongen i livmodern (i genomskärning). Det skulle funnits en bild på hur man ska vika menskoppen. För säkerhetsskull!

Ja nu har jag ju inte mens för stunden.
Men det ska bli riktigt spännande när det är dags nästa gång.
Jag återkommer med menskoppen, i'll promise you that.

STORT TACK TILL MENSKOPPEN.SE


Ida!! Börjar du överväga??

3 kommentarer:

  1. Aldrig.

    "För tjejer med rött blod"
    Nej, jag har gult blod eller vadå?

    SvaraRadera
  2. Roligt att du gillar den i alla fall INNAN mens :)

    Jag har fått flera synpunkter på detta med intruktions-bilder. Det är en ekonomisk fråga - men jag ska definitivt försöka göra nåt enkelt som inte kostar massor att trycka, ett litet kort eller så.

    Apropå det du skriver: Menskoppen ska sitta jättelångt ner. Jag brukar spexa till det lite och säga att man kan likna det vid en kork, som du ska sätta nästan mitt i ingången.
    Den ska liksom sitta precis innanför slidöppningen och INTE stoppas upp som en tampong. Det är ju musklerna i slidöppningen som håller koppen stadigt på plats, så att blodet hamnar i koppen på sin väg ut ur koppen.

    Jag har efter ditt inlägg gjort ett inlägg om detta (med bild!) på http://menskoppen.se/?p=1304

    SvaraRadera
  3. PS Här finns min gamla film om hur man kan vika koppen: http://www.youtube.com/watch?v=uVnLOYZu-Bo

    Och här finns bilder på olika sätt att vika sin menskopp:
    http://menskoppen.se/?page_id=227

    Kör hårt! :)

    SvaraRadera