tisdag 30 augusti 2011

OKEJ NU SKA VI REDA UT DET HÄR:

Sebastian tyckte alltså att jag överdrev när jag skrev att Dalle hade målat och snickrat halva huset. Och så tyckte han att jag ska sluta läsa mellan raderna.

Nu är det ju så att jag bara läser mellan raderna. Jag till och med skriver mellan raderna. Så tänk på det när ni läser här. Det står mycket osagt mellan raderna.

Så nu ska vi reda ut det här med husrenoveringen:


Här har ni en bild på, vad jag i det här fallet syftar på som hela huset.
Ni ser att jag har ringat in huset med en röd ring = hela huset!


Här har jag nu delat upp hela huset på mitten = i två halvor.


Här har jag nu kryssat för det som Dalle hade målat tidigare,
innan i söndags = Den ena halvan av huset.


Och den här bilden visar vad han gjorde under söndagen = Den andra halvan av huset.


Och här har jag varit så vänlig och ringat in Dalles rumpskåra, åt er alla som vill se. Kan ni inte se skåran tillräckligt bra så klicka på bilden för att få den i större storlek (bilden eller skåran, vilket ni nu vill se).

Så!! Kan vi nu enas om att Dalle var riktigt redig som snickrade och målade halva huset? Eller ska vi vara så petnoga att jag ska behöva hyra en helikopter för att ta en bild på huset ovanifrån? För att på så vis kunna ge er en verklig bild av H E L A huset??

Hur noga ska vi vara?

(Jag är sjuk så jag har all tid i världen att i Paint redigera fler bilder med röda streck.)


2 kommentarer:

  1. Haha den var bra. Fast om man ska vara riktigt petig så har väl huset en baksida oxå. Den räknas väl oxå in i beräkningen. Så då har ju Dalle målat en fjärdedel av huset på fyra timmar. Om man ska vara petig alltså.

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna.
    Jag är fortfarande inte riktigt med dig på detta.
    Tror faktiskt att vi behöver ett flygfoto för att kunna avgöra. Skulle även uppskatta en Powerpoint-presentation med lite diagram och bilder över hur du resonerar. (gärna visat på Overhead, men inget måste) Sedan tycker jag nog att avdelningen på din bild är lite mer 48/52 än 50-50. =)

    SvaraRadera