torsdag 15 december 2011

FRU LIND!!!

Ja det här med våffla, korv och mos är en lokal rätt och jag ska ärligt säga att jag inte vågat smaka den förrän jag blev "tvingad" för något år sedan.

Och ta mej tusan!! Det var gott.

Våffla är gott!

Korv är gott!!

Mos är... kladdigt och ganska gott om man tar sig tiden och gör det själv!

Och västkustsallad... Hallå!!!

Kombinera detta och du får något som påminner om korv med bröd.

MEN!!!

Du slipper de torra, osmakliga brödet. Istället får du en färsk, mumsig våffla.

Vågar du inte prova på egen hand i hemmet så kan jag garantera dig att det är det ni kommer att bli bjudna på nästa gång vi ses och tänk då på att jag har minne som en elefant (ehum). Det hjälper alltså inte att ni undviker att besöka oss de närmsta tio åren.

Puss och kram på er!!

Och ett litet Ps: Äldsta pojken här hemma, undrar dagligen när han ska få åka och leka med sina kusiner igen. Lite gulligt tycker jag!

Ett Ps till: Idas blogg: http://menida.blogg.se/ (Förlåt igen Ida)

Och ett litet Ps för er alla andra: Fru Lind är kvinnan som är gift med min bror. En alldeles fantastisk sådan (kvinna alltså), som styr upp min bror med järnhand, vilket behövs och hon gör det förbaskat bra.

2 kommentarer:

  1. Nu fick jag ett sånt där länkt igen! Både våffla och familjen lind. Vilken kombination! :-D när kommer ni?!?

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ni är för goa! Jag lovar att det inte ska dröja allt för länge tills vi kommer och äter korvvåffla. Men jag är lite kräsen när det gäller mat, jag äter bara wienerkorv och det bör helst vara riktigt smör i våfflan och moset.
    Greta pratar också om sina kusiner som nu sitter på kylskåpet, men hon är inte kär i dem förklarade hon igår, och det känns ju bra.Hälsa Konrad och gratta i efterskott från oss. Hoppas ni får en underbar jul, det är ni värda! Kram!

    SvaraRadera