torsdag 15 december 2011

OCH JULGRANEN

Har vi (läs jag) klätt, idag.

Lite lagom, lätt salongsberusad efter ett glas vin till maten, öppnade jag kartongen med julgranspyntet.

JAG: " Dalle hjälp mig med ljusen!!"

DALLE: "Åh nä du!!! Vi bestämde förra året att DU sköter ljusen hädanefter."

JAG: "Men kom igen nu och hjälp mig. Jag är ju full!!!"

DALLE: "Glöm det!! Vill du att vi ska bli ovänner eller?? Nä du jag måste gå på toaletten."

Och det gör han och kvar står jag och velar med ljusslingan. Jag tråcklar upp den en, två, tre gånger och tar ner den lika många.

(Det är väl då fan vad svårt det ska vara... Varför vinet?? Jo i och för sig! Utan vinet hade jag väl slitit mitt hår vid det här laget)

En halvtimme senare är jag "nöjd" och Dalle kommer ut från toaletten???!!!

Men se!!! Är det inte den vackraste julgran ni någonsin skådat??!

Det bör det vara med tanke på vad den kostade, huah!!!

Men ooh så vacker!!

Synd bara att vårt vardagsrum är så övermöblerat att den knappt får plats.

Intryckt mellan tv-bänken och bokhyllan får den stå och jag kan vila ögonen på den istället för på tv:n.

Och ljusens fördelning över granen är ju värd ett Nobelpris.

1 kommentar:

  1. Ja det är en mycket vacker julgran med ljusen på de rätta ställena.

    SvaraRadera