fredag 16 mars 2012

FREDAGSÅNGEST MÅNNE?!

Någon gång i natt bestämde jag mig för att:

Imorgon ska jag storstäda hela huset. Jag ska gnugga listerna med en tandborste, eller något åt det hållet. Barnen är ändå hemma (eftersom skola och dagis är stängt) och när de är hemma då behöver jag hålla mig sysselsatt, då kan jag lika gärna städa.

Ja så tänkte jag! Inte helt rätt tänkt kanske.? Men en störning har jag kvar och det är faktiskt som så att när barnen är hemma då får jag ingen ro. Då är det lika bra att köra på tills jag stupar.

Och stupa det kommer jag nog göra. Den här helgen börjar lika dåligt som alla andra. Jag sover oroligt hela natten. Jag somnar alldeles för sent, vaknar alldeles för tidigt och drömmer en hel massa konstigheter. Min hjärna går igenom ALLT som jag ska göra. Som till exempel dammsuga. Jag förstör helt enkelt för mig själv. Istället för att slappna av och ta allt med ro, så går jag igång, på högvarv.


Och när jag vaknar!

Ja då är jag så trött att varken hjärna eller armar fungerar, ännu mindre benen.


Men jag ska vända det här.

Jag SKA städa, jävlar i mig.

Huset ska skina invändigt när Dalle kommer hem från jobbet. Maten kommer inte stå på bordet, men huset ska skina och jag kommer ligga som en svettig, smutsig trasa utslängd på soffan.

Sexy, sexy!


Äh jag kan duscha! Spraya mig med lite parfym mellan hängtuttarna. Rulla upp de sistnämnda i en spetsig bh och kliva i korta klänningen (har jag en sådan?) och sedan kasta förföriska blickar mot Dalle. Då är han nöjd och glad för en vecka framöver.

TREVLIG HELG PÅ ER ALLA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar