fredag 16 mars 2012

LITE FÄRG SKADAR INTE

Idag fick vi hem en skrivare som vi hade beställt.

"Jaha!! Var ska vi ställa den då?" undrade jag och tittade mig omkring på alla överfulla ytor.

"Bredvid ödlan kanske?!" tyckte Dalle.

"Åh herregud nej!! Vi kanske skulle ta in det där furu hörnskåpet och ställa det i köket?"

Sagt och gjort! Det blir som jag önskar.

Dalle bar in skåpet.

"Så kan vi måla det vitt sen" tyckte jag.

"Jag tror vi har vit färg i källaren" kom Dalle på.

Och upp kommer han med färg och pensel.

"Ska vi inte måla utomhus då?" tvekar jag.

"Nej då! Det är vattenlöslig färg så den luktar ingenting."

Jag börjar måla...

"Luktar den inte väldigt starkt för att vara vattenlöslig?" tycker jag.

"Jo jag tycker också det. Men det står ju på burken att den ska vara vattenlöslig."

"Ja men det kanske inte är den färgen som är i??"

"Jo då det är det allt!"

Ja men så bra då. Då gör det inte så mycket om jag spiller på golvet.

Dripp dropp!!!

Oj vad jag sölar då...

Drygt två timmar senare och nästan en burk med vit färg senare är skåpet som nytt.

Nu ska här tvättas händer.

Skrubba, skrubba... Men va fan!!!

"DALLE!!!! Det här är INTE vattenlöslig färg."

Och golvet...

"Men var du tvungen att söla så??" klagar Dalle.

"Men DU sa ju att det var...."

Skåpet blev fint i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar