fredag 12 augusti 2011

DALLE GOES BANANAS!

Plötsligt får Dalle en överdos av energi (kanske av all kärlek som osar i luften)
och ger sig på det stackars plommon- och päronträdet.
Ni minns de där två små träden som Dalle mördat vid tidigare tillfälle.

"Nu ska de bort!" Väser Dalle och drar igång motorsågen.
Plommonträdet är först ut.


One down!


Päronträdet is next!
"Yiiiihaaaa!!" frustar Dalle.


Two down!


Plötsligt ger sig Dalle på vinbärsbuskarna!?
"Men ska du verkligen?" tvekar jag.
"JAJEMÄN!!" skrattar Dalle.

Och plötsligt är det som om han inte kan få nog.


För helt apropå är han framme vid en gran i trädgården.
"JAG SKA BARA BESKÄRA DEN LITE!" ropar han från sitt hörn.


Three down!


Jag och Rodi är ytterst skeptiska.
"Ja de där blev ju jävligt snyggt!" muttrar jag och syftar på Dalles granbeskärning.


Sedan tar Dalle fram gräsklipparen och drar fram likt en tornado över gräsmattan.

Han förstör allt i sin väg.
Till och med mina Rhododendronbuskar.

Jag vrålar rätt ut, likt en skadeskjuten gris.

"NEEEEJÄÄÄÄMENVAFAAAANGÖÖÖÖRDUUU???????"

Nu blev jag faktiskt ledsen på riktigt.
"Du kan ju inte klippa ner dem FATTAR DU VÄL!!??"
"Men va fan!! De hade ju ändå blommat färdigt." säger idiotDalle.
"MEN ÄR DU STÖRD ELLER?!?"

Fan att det är vår bröllopsdag.
Annars hade jag hatat honom i flera dagar för det här.
Nu blir jag ju liksom tvungen att förlåta honom med en gång.


Ja ja! Det blev ju väldigt stilrent på baksidan av huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar