fredag 12 augusti 2011

DENNA DAGEN GÅR I KÄRLEKENS TECKEN:


För idag är det min och Dalles bröllopsdag.

I fem år har vi varit gifta.

Detta har vi, än så länge, firat på följande sätt:

När jag kom hem från jobbet fick jag sätta mig och sola på altanen.

Jag i solstolen.

Plötsligt hör vi en bil komma.
Vem tusan har Dalle bjudit hit nu, en dag som idag?
"Det är nog till grannarna!" säger Dalle.
Men NEJ! Personen kommer hit.

Det är ett blomsterbud!


Blommor från Dalle!

Dalle har i smyg ordnat jätte fina blommor till mig.

Åh vilken överraskning!!!


Sedan blev jag serverad kall dryck.


Och jätte god mat!
(Ingen soppa så långt ögat kan nå)
Rodianpassad stek och potatisgratäng.


Och till efterrätt äpplepaj och vaniljkräm.

Jaha! Tänker ni nu... Nu har hon blivit uppassad hela eftermiddagen av Dalle. Fått mat och blommor. Vad har hon tänkt att göra för honom egentligen?

Ja ni!
Natten är lång...
Han kommer få sin present sedan.
Det lovar jag er!!!


2 kommentarer: