fredag 12 augusti 2011

HUR JAG OCH DALLE TRÄFFADES:


Jag och Dalle träffades första gången hemma hos mitt ex.

Jag var sexton år och Dalle var arton.

Min första tanke när jag såg Dalle var:

Men HERREGUD vilken tönt!! Hur går han klädd??

Dalles första tanke var:

Men HERREGUD vilken tjej! Jag är kär (Ja eller något åt det hållet).

Men det blev inget där och då som ni säkert förstår.

Dalle fick allt kämpa jävlarimej.

Han passade upp mig likt betjänten åt grevinnan på nyårsafton.

Jag förstod väl att han var intresserad. Han var ju väldig......

Trånande kanske man skulle kunna säga. Man han sa aldrig något och gjorde liksom aldrig några "försök". Trots att vi träffades ofta, pratade i telefon varje dag, han gav mig skjuts, var ofantligt snäll osv. osv.

Det var väl först när jag hånglade upp hans kompis (som den slampan som jag var) som det blev tydligt att Dalle ville ha just MIG. Ja för han blev jätte sur!! Men hallå liksom... Han kunde ju sagt något, eller hur?!

Ja i alla fall.

Det blev inget då heller... Även om jag kanske gav intrycket av att jag ville det. Som att till exempel krypa in i hans jacka för att värma mig mot hans kropp när vi på en valborg stod på torget i Åmål och frös, eller genom att hålla honom i handen, hålla mig nära honom... Ja ni fattar!! Jag körde nog ett fult spel. Men sån är jag!!! (nej, nej, nej inte är, var menar jag ju... hmmm).


Men Dalle tröttnade nog på mitt spel för plötsligt slutade han ringa.

Och då insåg jag att FAN jag saknar den där långa jättetopsen (Ja han såg ut som en tops på den tiden. Men blekt, kritvitt hår).

Så jag ringde honom och tog tag i saker och ting. Lurade in honom i sovrummet på en fest och gav honom en hångelcirkus han sent skulle glömma.

Och sedan den dagen 8 maj 1998 så har vi varit tillsammans.

Och för fem år sedan, 12 augusti 2006 så gifte vi oss, utomhus på en brygga.

En höggravid Fru Märkvärdig och hennes man.

Och resten är historia.

Men vad ni kanske inte vet är att jag faktiskt är mer förälskad i Dalle idag än vad jag var då.
Den där mannen gör mig så förbaskat lycklig.

TACK FÖR ATT JAG FÅR VARA DIN FRU!

1 kommentar:

  1. Åh!! Gilla gilla GILLAAAAAA tok jävla FAAAAN GILLLAAAAAA!!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera